Személyautók, illetve kis tehergépkocsik szervizelése 43 éves tapasztalattal.

Hétfő - Péntek: 08:00 - 18:00 Szombat: 08:00 - 12:00

Vasárnap: Zárva

+ 36 28 494 362

+ 36 30 560 3113

Futómű

Futómű

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben különböző behatások, deformálódások érik pl. kátyú, járdára felállás, maximális súlyterhelés kihasználása, esetleges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, dőlése, utánfutása. Ezért elsődleges fontosságú a vezetés biztonsága szempontjából a futómű állítás. A rossz futóművel rendelkező autó vezetése fárasztó és nem biztonságos, mivel állandó kormány korrigálást igényel menet közben. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és jelentősen rontja a gépkocsi egyenes futását, egyszersmind növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál szintén rendellenesen viselkedik a gépkocsi.

A biztonságos közlekedés alapfeltétele a megfelelő futómű. A futómű a gépjárművek egyik fő szerkezetcsoportja, ez teszi lehetővé a gépkocsi haladását, kormányzását és fékezését.

A futómű köti össze a jármű kerekeit az alvázkerettel és az önhordó vázszerkezettel.

A kopott, elhasználódott alkatrészek, valamint a megváltozott futómű geometria miatt az autó instabillá válik, kezelhetősége nagymértékben romlik. A rossz futómű miatt az abroncsok egyenetlenül kopnak, amely szintén a jármű rossz kezelhetőségéhez vezet.

A futómű a gépjárművek biztonsága szempontjából igen lényeges szerkezeti elemekből áll, ezért kialakításuknál a közlekedésbiztonság meghatározó szerepet tölt be.

A gépjármű rendeltetésszerű használata közben a futóműnek biztosítania kell a gépjármű és az úttest között a folyamatos kapcsolatot. A futóművek szerkezeti elemei közé soroljuk a gépjárművek haladásával, különböző irányba való mozgatásával kapcsolatos elemeit, a rugózását, lengéscsillapítását és stabilitását biztosító szerkezeti elemeket, valamint a kerékmeghajtások szerkezetét is.

A futómű egy igen bonyolult rendszer, melynek egyik fontos részre a lengéscsillapítók kihagyhatatlan elemei. Ezek kötik össze a tengely mozgó részeit a karosszériával, és csillapítják az út egyenetlenségei miatt jelentkező heves rugólengéseket.

A kormányszerkezet típusa lehet csigaműves vagy fogasléces berendezés.

 

A kerékfelfüggesztés lehet független – ami azt jelenti, hogy a gépjármű jobb és bal oldali kerekei között nincs merev kapcsolat. A lengéscsillapítás lehet pneumatikus, hidraulikus vagy rugós.

 

A futómű főbb részei:

  • a kormányszerkezet
  • a kerékfelfüggesztés
  • a rugó és lengéscsillapító
  • a fékberendezés illetve a kerék
futomu
service3